top of page
  • Writer's pictureLatvian vanlifers

Izdzīvot ceļošanu barojot bērnu ar krūti!

Nav noslēpums, ka savu mazo rausīti (22 mēneši) joprojām baroju ar krūti. Vienam šis liekas par ilgu, citam normāli, bet šajā reizē nediskutēsim par šo tematu. Šajā rakstā runāsim par veidiem kā izdzīvot ilgus braucienus automašīnā ar krūtsbērniņu.


Mūsu mazā pusdienu pauzes idille!
Mūsu mazā pusdienu pauzes idille!

Pirmie ilgie pārbraucieni mūsu ģimenei sākās mirklī, kad Everestam palika 4 mēnesīši. Šajā vecumā viņa vienīgais ēdiens bija mans pieniņš un es to piedāvāju katras 2-3 stundas. Braucienu plānojām tā, ka ik pēc 2 stundām stājāmies malā, mainījām autiņus, izstaipījāmies, apskatījām dabu un arī paēdām. Šobrīd mūsu ritms ir mainījies un tomēr, mazais pieniņu vēlas ik pēc kādām 4-5 stundām. Nav tā, ka viņa pamatēdiens būtu piens, tomēr, ja mamma sēž tik tuvu blakus, tad ir ļoti viegli pieejama :)

Lūk daži knifiņi, kā krūtsbarošanu (jebkurā vecumā) padarīt patīkamāku!


Krūštura ieliktnīši

Nav nekas briesmīgāks kā piena noplūdes atrodoties tālu prom no dušas! Garākos pārbraucienos es vienmēr pārliecinos, ka man līdzi ir krūštura ieliktnīši un es tos patiesi arī izmantoju!Ja notiek negaidīta noplūde, tad vismaz nav jāpārvelk viss apģērbs, bet viegli var atkal sajusties tīrs un svaigs.

Venmēr nodrošinies ar ūdens pieejamību gārākos braucienos ar auto
Venmēr nodrošinies ar ūdens pieejamību gārākos braucienos ar auto

Ūdens pudele

Barojot bērniņu ar krūti mēs strauji zaudējam savā ķermenī uzkrāto šķidrumu, tāpēc ir svarīgi uzņemt pietiekošā daudzumā ūdeni, lai atjaunotu savas rezerves. Man vienmēr mašīnas priekšā ir vismaz viena ūdens pudele, lai ik pa brīdim varētu padzerties. Tas pats attiecas arī uz mazo cilvēciņu - ja vien viņš nav pavisam mazs bērniņš, kurš pārtiek tikai no piena, tad būtu svarīgi piedāvāt arī bērniņam padzerties.


Veselīgas uzkodas

Līdzīgi kā ar ūdeni - barojot bērniņu, tiek patērētas arī kalorijas, tāpēc es vienmēr parūpējos, lai salona priekšpusē būtu kaut kas veselīgs ar ko iestiprināties. Un ak, cik ļoti man ir palielinājusies apetīte barojot mazo! Tāpēc zinu skaidri - bez našķiem, nekādi! Un veselīgi našķīši būs arī lielisks veids kā paildzināt bērniņa barošanas starpposmus, piedāvājot viņam našķīšus, ja vien bērniņš nav pavisam mazs.


Rezerves apģērbs

Ja bērniņš ir pavisam maziņš, tad ‘’lietas notiek’’un ir jauki, ja tev pie rokas ir jauns apģērba (vismaz krekliņa) komplekts. Ideālā variantā salona priekšpusē vajadzētu turēt vienu rezerves krekliņu mammai un vienu krekliņu bērniņam.


Rausis iekārtojies braukšanai
Rausis iekārtojies braukšanai

Mitrās salvetes

Esmu absolūts mitro salvešu (lasīt arī drāniņu) fans! Jo šis ir glābiņš busiņa braucieniem 101 situācijā! Te atkal - gan bērniņa sakopšanai, gan mammas sakopšanai, gan netīru roku sakopšanai - visam var noderēt mitras drāniņas palīdzība!


Ērts apģērbs

Garākos braucienos ar automašīnu izvēlies ērtu, brīvu, elpojošu apģērbu! Un, ja esi ar krūti barojoša mammīte, tad izvēlies apģērbu, kurā bērniņam ir viegli un brīvi piekļūt. Es parasti izvēlos pieguļošas bikses un ērtu krekliņu, vai arī pogājamu/apsienamu vai dziļa dekoltē apģērbu, lai barošanas brīdī man nevajadzētu izlocīties no apģērba lai pabarotu bērniņu. Ak, nekas nevar būt mulsinošāks kā celt uz augšu kleitu un barot bērniņu sēžot vien apakšveļā ar bērnu zem kleitas (ir bijuši šādi apkaunojuma mirkļi), tāpēc jau laicīgi izvēlos piemērotu apģērbu.


Varbūt tev ir kāds jauks padoms, kurš nav šeit aprakstīts? Ļoti priecāšos, ja padalīsies tajā!

Mūsu krūtsbarošana ir gājusi kā pa kalniem un lejām! Atceros kā tad, kad Everestiņš piedzima es cerēju un lūdzos kaut varētu viņu barot vismaz 3 mēnesīšus, pēc šiem mēnešiem es cerēju, ka izdosies barošanu turpināt vismaz līdz 6 mēnesīšiem, tad deviņiem, līdz gadam, bet tad gan viss… un te nu mēs esam, gandrīz divgadīgi un joprojām barojam :D Ir gājis visādi! Bija mirkļi, kad pēc piektās celšanās naktī biju gatava to visu pārtraukt, bet tad atceros visus plusus, ko sniedz barošana un nolēmu paturpināt… ir bijuši ļoti jauki periodi, kad esmu domājusi cik traki būs, kad mums vairs nebūs šo ciešo, sirsnīgo mirkļu kopā…katrā ziņā esmu ļoti pateicīga par pieredzi, ko Everestiņš man ir sniedzis un, šobrīd grūti pateikt cik ilgi tas turpināsies. 

Skeptiķiem varu vien piebilst, līdz 18 gadiem barot neplānoju :D


Dalies ar savu pozitīvo/negatīvo pieredzi, savām domām, emocijām @55art_family un @55art instagramā.

bottom of page